23 Mayıs 2013 Perşembe

ORGANLARIMIZ GÖREV BAŞINDA 

Yediğimiz metinler nereye gider ?

Ben mideyim. Yediğin besinler bende toplanır. Ben de onları küçük parçalara ayırırım. Küçük parçalara ayırdığım besinleri bağırsaklara gönderirim. Onlar da yiyeceklerdeki yararlı maddeleri kana karıştırır. 
Ben görevimi yapamazsam sen hasta olursun. Sağlığını korumak için çok soğuk ve sıcak şeyler yiyip içmemelisin. Yemeğini yavaş yemeli ve lokmaları iyice çiğnemelisin.

Biz akciğerleriz. Görevimiz nefes alıp vermeni sağlamak. Ağız ve burnundan geçen hava bize gelir. Biz de havayla kanı temizleyerek kana göndeririz. Sağlıklı yaşamak için zaman zaman orman, göl, deniz kıyısı gibi havası temiz olan yerlerde dolaşırsan iyi olur. Kalabalık, havasız ve tozlu yerlerde fazla durmamalısın. Bir de teneffüslerde pencereleri açarak sınıfı havalandırmalısın. Böylece soluduğun hava daha temiz olur. Biz de görevimizi daha iyi yaparız.

Ben kalbim. Elini sol göğsünün üzerine koyarsan nasıl çalıştığımı anlayabilirsin. Akciğerlerin temizlediği kan bana gelir. Ben de kanın damarlar içinde bütün vücudu dolaşması için pompa gibi çalışırım. Vücutta kirlenen kanı temizlemesi için tekrar akciğerlere gönderirim. Kalp sağlığı için şeftali, havuç, portakal, kayısı gibi meyve ve sebzelerden yemelisin.





Kulağımızla işitiriz.
Gözümüz ile görürüz.
Dilimizle tat alırız.
Burnumuzla koku alırız.
Derimizle hissederiz.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder